Jak se cítit dobře

Někdy se všechno v životě složí, že je toho na člověka prostě moc. Dostane se do špatného stavu, který mu znemožňuje jít dál. Někdy je dobré odpočinout si a nic nedělat, ale když ani po delší době takový stav nepřechází, je dobré na něm zapracovat.

Protože věřím, že „všechno je ve stavu mysli“, vždy u člověka začínám kontrolou podvědomých programů – tím, jestli ho podporují ho nebo sabotují.

Při koučinku jsem nedávno řešila případ klientky Evy, která měla v poslední době perné období. Hledala si práci a měla za sebou další nepovedený pohovor. Poté zažila velkou hádku s partnerem. Když se do toho přidaly ještě vnější tlaky z médií, ohledně současné situace ve světě, měla pocit, že už to prostě nezvládne.

Na koučinku jsme v jejím podvědomí našly následující programy:
1) Jsem ve špatném stavu psychickém, fyzickém, duševním a emočním.
2) Nemůžu dál.
3) Mám všeho dost!
4) Moje přežití je ohroženo.

Poté, co jsme situaci zpracovaly účinnými technikami NLP v jejím podvědomí, zbavila se negativní emoční zátěže a získala cenná poznání o tom, jak dál.

Následně jsme do Evina podvědomí vložily nová, užitečná přesvědčení, aby ji v jejím životě podpořila:
1) Jsem ve skvělém stavu psychickém, fyzickém, duševním a emočním.
2) Můžu dál, snadno a v pohodě.
3) Mám všechno potřebné na to, abych dělala postupně ve svém životě pozitivní změny.
4) Moje přežití je v bezpečí, jsem chráněná a vedená.

Eva se uklidnila, ulevilo se jí a pocítila novou sílu a chuť do života. Koučink jí umožnil změnu jejího postoje k současné situaci – jestli se rozhodne vidět pomyslnou sklenici vody jako poloprázdnou nebo poloplnou.

Prožila si, že psychika i tělo jsou velmi propojené a že tato forma psychohygieny rázem posílila i její fyzickou kondici.
Na základě svých poznání se rozhodla dělat všechno pro to, aby byla v lepším stavu:

  • Udržovat si klidnou mysl – pravidelným koučinkem, meditací a tím, že bude věnovat minimální pozornost negativním zprávám a konverzacím.
  • Zdravě jíst – hodně ovoce a zeleniny a zařadit výživové doplňky B-komplex, zinek, vitamin C a D.
  • Každý den si najít pár minut na cvičení – třeba podle videí na Youtube.
  • Dopřát si smích u svých oblíbených komediálních seriálů a filmů.

Poté mi Eva dala vědět, že jí odešly psychosomatické bolesti – ustoupil obrovský tlak na hrudi, bolest hlavy a krku. Také začala zavádět získaná poznání do svého života. To všechno jí dodalo v její situaci větší pocit síly a kontroly.

Účinné techniky neurolingvistického programování umožňují člověku dostat se do lepšího psychického stavu a vědět, jak dál.